KOTLECIKI Z CUKINII I KALAREPY W SOSIE PIECZARKOWO-OLIWKOWYM

Ahoj!
Witam po ponad rocznej przerwie!

Czy w tym czasie wydarzyły się w moim życiu jakieś niespodziewane niespodzianki? 
Mnóstwo!
Nie miałam niestety czasu gotować, a chcąc być fair - postanowiłam nie dodawać byle jakiego przepisu 😉

Jednak w końcu nadeszła pora na powrót i tym razem mam nadzieję - na stałe!

Kalarepę przywiozłam z domu. Zebrana na własnym ogródku, pokryta jeszcze ziemią, czekała, aż znajdę na nią pomysł. Oczywiście mogłam ją zjeść na surowo (co uwielbiam), ale zdecydowałam, że to może być dobry "nowy początek" na blogu. Na szczęście miałam też w lodówce cukinię!

Pozostawiam Ci mój przepis na sezonowe kotleciki z cukinii i kalarepy w sosie pieczarkowo-oliwkowym.


Wyrazisty sos idealnie komponuje się z delikatnymi kotlecikami.

SOS PIECZARKOWO-OLIWKOWY:
  • 1 średnia cebula
  • Oliwa z oliwek
  • Pieczarki (według uznania i sympatii)
  • Pół słoiczka oliwek 300/350g (lub wedle sympatii .😄)
  • Mleczko kokosowe lub śmietanka sojowa (wg uznania)
  • Duży pęczek koperku
  • 1 ząbek czosnku
  • Pieprz
  • Szczypta gałki muszaktołowej

  1. Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy na oliwie.
  2. Pieczarki kroimy wg uznania i dorzucamy do cebuli. Zmniejszamy ogień.
  3. Oliwki, oliwę z oliwek i ok. 1/3 szklanki 200ml mleka kokosowego/śmietanki sojowej blendujemy na gładką masę. Doprawiamy pieprzem i gałką muszkatołową.
  4. Zblendowane oliwki dodajemy do podduszonych już pieczarek i cebuli. Przez praskę przeciskamy jeden ząbek czosnku  Trzymamy na ogniu jeszcze około 7 minut.
  5. Siekamy koperek, dodajemy do sosu.

KOTLECIKI Z CUKINII I KALAREPY (ok.10 szt.)
  • 2 małe cukinie
  • 1 duża kalarepa
  • Dolna część pora (bez liści)
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 1 ząbek czosnku
  • Garść słonecznika
  • Garść siemienia lnianego
  • Mąka ryżowa
  • Pieprz, sól
  • Duży pęczek pietruszki lub koperku

  1. Cukinie i kalerepe ścieramy na tarce. Kroimy dolną część pora.
  2. Podsmażamy cukinię, kalarepę i pora na oliwie do momentu, aż wyparują płyny. Dodajemy 1/3 posiekanego pęczka koperku.
  3. Podsmażone warzywa odstawiamy do ostygnięcia.
  4. Następnie dodajemy do warzyw słonecznik, siemię lniane i mąkę.
  5. Masa nie może być zbyt sucha, więc dodawaj mąkę ostrożnie - wystarczy, że nie będzie się rozpadać.
  6. (Opcjonalnie) Przypraw według uznania, jednak moim zdaniem, delikatne kotleciki świetnie uzupełnia sos :) 
  7. Piecz w temperaturze 180-200 stopni do zarumienienia. 


SMACZNEGO! 😋

Komentarze